Onderzoekstijd

Tijdens onderzoekstijd voeren de leerlingen een eigen onderzoek uit.
Hierbij kunnen leerlingen gebruik maken van taakaanpakkaarten.
In het onderstaande schema wordt aangegeven in welke groep welke taakaanpakkaarten ingezet kunnen worden.

Groep 4Groep 5Groep 6Groep 7Groep 8
Kiezen van een onderwerpKiezen van een onderwerpKiezen van een onderwerpKiezen van een onderwerpKiezen van een onderwerp
Wat weet ik al van het onderwerpWat weet ik al van het onderwerpWat weet ik al van het onderwerpWat weet ik al van het onderwerpWat weet ik al van het onderwerp
Procesvragen makenProcesvragen makenProcesvragen makenProcesvragen makenProcesvragen maken
Productvragen makenProductvragen makenProductvragen makenProductvragen makenProductvragen maken
Informatie zoekenStappenplan makenStappenplan makenStappenplan makenStappenplan maken
Informatie verwerkenInformatie zoekenTijdpad makenTijdpad makenTijdpad maken
Materiaal verzamelenInformatie verwerkenInformatie zoekenInformatie zoekenInformatie zoeken
Afspraken maken en nakomenMateriaal verzamelenInformatie verwerkenInformatie verwerkenInformatie verwerken
SamenwerkenMeerdere oplossingen gevenMateriaal verzamelenMateriaal verzamelenMateriaal verzamelen
Reflectie leerproces
Evaluatie nieuwe vaardigheden
Afspraken maken en nakomenMeerdere oplossingen gevenMeerdere oplossingen gevenMeerdere oplossingen geven
Reflectie productdoelSamenwerkenEigen mening gevenEigen mening gevenEigen mening geven
Vorm van presenteren (juf bepaalt)Reflectie leerproces
Evaluatie nieuwe vaardigheden
Conclusies trekkenConclusies trekkenConclusies trekken
Reflectie productdoelAfspraken maken en nakomenHypothese opstellenHypothese opstellen
Vorm van presenteren (juf bepaalt)SamenwerkenAfspraken maken en nakomenAfspraken maken en nakomen
Reflectie leerproces
Evaluatie nieuwe vaardigheden
SamenwerkenSamenwerken
Reflectie productdoelReflectie leerproces
Evaluatie nieuwe vaardigheden
Voorbereiden interview
Vorm van presenterenReflectie productdoelInterview uitvoeren
bronvermeldingVorm van presenterenInterview uitwerken
bronvermeldingReflectie leerproces
Evaluatie nieuwe vaardigheden
Reflectie productdoel
Vorm van presenteren
bronvermelding